maanantai 1. lokakuuta 2012

Siitä Samsungin huollosta ja päivän kuvia

Parisen viikkoa sitten kerroin, kun puhelimeni pimeni ja joutui huoltoon. En sitten ole ehtinyt vielä mainita siitä taistelusta ja vääntämisestä sen huollon kanssa. Kerron lyhykäisyydessään tässä tuon huollon kulun, mutta J:n blogista voi asiasta lukea enemmän. J:n blogin avautumiseen pääsee tästä.


Mutta lyhykäisyydessään puhelin kiikutettiin alkuun Malmin DNA:lle tarkoituksena jättää se sinne takuuhuoltoon. Liikkeessä poika sanoi, että jos viette itse niin saatte sen jo samana päivänä mutta jos puhelin lähetetään heidän kauttaan niin se vie viikosta kahteen. Okei, eli seuraavaksi suunnattiin Pitskuun Optima Serviceen. Siellä tympeä henkilö otti puhelimen vastaan ja totesi että noin viikko menee. TÄH? Tämä tympeä kaveri kertoi, että jos halutaan puhelin samana tai edes seuraavana päivänä niin hinta olisi 110€. Tämän lisäksi jos haluan, että puhelimella olevat jutut (mm.kuvat) säilytetään niin sille hintaa tulisi 67€. Ja jantterin puheiden perusteella puhelimen tyhjennys olisi automaattinen, riippumatta siitä mikä puhelinta vaivasi. Ei tosiaan suostuttu maksamaan mitään ja jätettiin puhelin huoltoon, kun olihan se kuntoon saatava.


Seuraavana aamuna tuli tekstiviesti Optimalta, että näyttö on mekaanisesti rikki, eikä mene takuuseen. Korjaus maksaa 207€. Olin heidän mukaansa rikkonut näytön itse. Saanut siis näytön rikki takaa, ilman että näytön edessä oli minkäänlaista jälkeä.


No J soitteli niin DNA:lle, Optima Serviceen kuin Samsungin asiakaspalveluun ja googletteli tuota huoltoa ja Samsungin takuuhuoltoa. Etsinnän jälkeen löytyi numero oikeaan paikkaan ja J otti yhteyttä Samsungin huoltopäällikköön. Ensimmäistä kertaa saatiin kunnollista asiakaspalvelua ja ylipäätään palvelua ja joku oli oikeasti kiinnostunut. Hetken vääntämisen ja kääntämisen jälkeen tämä Samsungin huoltopäällikkö sanoi soittavansa tuonne huoltoon ja selvittävänsä asiaa. Sen jälkeen hän ilmoittikin, että puhelin on vielä samana päivänä valmis ja menee takuuseen. Hetken päästä sainkin jo viestin Optima Serviceltä, että puhelin olisi korjattu takuussa ja valmis noudettavaksi. Kas kummaa, heti kun ollaan yhteydessä päälliköihin niin alkaa tapahtua.


Tästä kaikesta jäi melko paska maku suuhun koskien DNA:ta, varsinkin Malmin pisteen kahta jantteria, koko Optima Serviceä, sekä Samsungin asiakaspalvelua. Kiitokset taas kuuluvat ihan ehdottomasti tietysti J:lle joka jaksoi vääntää ja taistella puhelimeni puolesta, sekä Samsungin huoltopäällikölle Mika Lehtoselle.


Vielä en ole ehtinyt laittamaan palautetta DNA:lle ja Optima Servicelle tästä mutta aijon kyllä laittaa. Optima Servicen palveluita en voi missään nimessä suositella kenellekään ja kaiken lisäksi heiltä saa pelkästään hyvin tympeää ja ylimielistä asiakaspalvelua.

Niin, kuvat ovat siis viimeistä lukuunottamatta tältä päivältä. Meillä on vietetty melko laiskaa kotipäivää tuon pienen rähmäsilmän kanssa.Poika on selkeästi kipeä ja väsynyt, eikä vielä tunnu kauheasti helpottavan, tylsää. Toisaalta sadepäivät on ihan hyviä lötköttelypäiviä kotosalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti